Posts tonen met het label Relaititiveit. Alle posts tonen
Posts tonen met het label Relaititiveit. Alle posts tonen

woensdag 4 december 2013

R U I M T E Donderdag 21-11-13



Voor de associatie ronde legde ik de verband tussen ruimte en tijd. Misschien is het wel zo dat we zonder tijd geen ruimte hebben. Als we dat doordenken voelt het als goed. In de wetenschap wordt tegenwoordig ook van ruimtetijd gesproken. Ook de Inka’s hadden deze erkentenis al. (zij noemden ruimtetijd Pacha). Is er een circulaire ontwikkeling gaande ? In de praktijk betekent dat dat we tijd moeten inplannen als we ruimte willen geven. Als iemand non-stop aan het praten is bijvoorbeeld,…waar de ademhaling niet voelbaar is en de mens aan de andere kant van de communicatie geen mogelijkheid krijgt om op zijn buurt iets te zeggen,…dan geven we geen ruimte omdat we geen tijd geven. 
In ons westers denken schijnen we dingen te willen ordenen en dat doen we vaak met definitie. Deze definitie deelt begrippen en van eenheid wordt dualiteit.
Twee deling: